22 ارديبهشت 1402 - 11:13
کارشناس بانکی در گفتگو با ایبِنا:

اصلاح نظام کارمزد بانک‌ها را به سمت نوآوری می‌برد

اصلاح نظام کارمزد بانک‌ها را به سمت نوآوری می‌برد
کارشناس بانک گفت: با افزایش درآمدهای بانک‌ها از ناحیه کارمزد، بانک‌ها به سمت خلق نوآوری خواهند رفت.
کد خبر : ۱۵۰۲۳۳

یوسف کاووسی، کارشناس امور بانکی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره ضرورت اصلاح نظام کارمزدی گفت: برخی از بانک‌ها تراکنش بالایی دارند، بنابراین درصورتیکه نظام کارمزدی در بحث عرضه و تقاضا قرار گیرد و خدمت ارائه دهنده به مبلغ تعریف شود، این کار در برخی از قسمت‌ها مفید واقع خواهد شد.


وی در ادامه اضافه کرد: انجام عملیات بانکی براساس استاندارد بین المللی سبب می‌شود، کار بانکی براساس مشتری محور پیش رود و طبق خدماتی که انجام می‌گیرد، پول دریافت شود. بسیاری از موسسات خصوصی مانند دیجی کالا نیز همین کار را انجام می‌دهند. به ازای پولی که از مشتری می‌گیرند، خدمت رسانی می‌کنند که هم مشتری راضی است و هم برای موسسه سودآوری به همراه دارد.


این کارشناس امور بانکی در این رابطه اظهار داشت: بانک‌ها باید کار خود را آنلاین انجام دهند. به این معنا؛ مشتری به هیچ عنوان در شعبه حضور پیدا نکند و بابت انجام کار خود اطمینان کامل هم داشته باشد، البته برخی از بانک‌ها خدمات‌دهی آنلاین را آغاز کرده‌اند.


کاووسی در ادامه تاکید کرد: برای انجام کار به این شیوه و در کل خدمات بانک‌هایی که به سمت نوآوری حرکت می‌کنند، حتما باید کارمزد تعریف شود، زیرا تا به امروز کارمزدی برای حرکت به سمت نوآوری تعریف نمی‌شد، قاعدتا بانک‌ها هم تمایلی از خود نشان نمی‌دادند. در صورتیکه هزینه کارمزد و خدمات معلوم باشد، بانک‌ها به سمت نوآوری و شکوفایی پیش خواهند رفت.


وی درباره دریافت کارمزد در دیگر کشور‌ها یادآور شد: مشتری بابت خدمت خوب، کارمزد پرداخت می‌کند و در این مسیر دخالتی از سوی دولت صورت نمی‌گیرد، این موضوع مهمی در مسیر فوق به حساب می‌آید.


این کارشناس امور بانکی درباره تاثیر تعیین کارمزد بر ترازنامه و تقویت توان تسهیلات دهی بانک‌ها تصریح کرد: به عنوان بخشی از درآمد در تراز می‌تواند تاثیرگذار باشد و مورد استفاده قرار گیرد، به شرطی که رقم قابل توجه باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر